ILLATMARKETING
"... S hirtelen megjelent az emlék..."
1. rész
Illatmarketing, mint új kommunikációs módszer. Az Aromamedia e technológiák összehangolásával egyedülálló módon hozta létre az ún. multiplatform illatmarketinget, melynek segítségével ugyanazon illat megjeleníthető a légtérben, nyomdai termékeken és reklámtárgyakon. E megoldás különösen hatékony, ha egy vállalat egyedi, arculati illatát jelenítjük meg a különböző platformokon állandóvagy kampányjelleggel.
A marketing és kereskedelmi felhasználása mellett az Aromamedia elérhetővé kívánja tenni magas színvonalú illatosító készülékeit a háztartások számára is.
Az illat hatásai
A szaglás a legalapvetőbb érzékünk, mely agyunk ugyanazon részéhez, a limbikus részhez kötődik, amely az érzelmekért, a memóriáért és a kreativitásért felelős.
Szaglásunk teszi lehetővé, hogy azonosítsuk a táplálékot, társainkat, a veszélyt és az érzéki örömök forrását a természetben. Az illatok és szagok valójában kemikáliák, melyek általában nagyon alacsony koncentrációban vannak jelen a levegőben.
Az ember több mint 10 ezer szag molekulát képes megkülönböztetni. Belélegzéskor ezek a molekulák az orrba. Az ember a szagot a szaglóhámon érzékeli, amely az orrüregben, a szemmel csaknem egy vonalban helyezkedik el. A hámon számos receptorsejt van. Ezek a sejtek idegimpulzusokat küldenek az agy szaglógumójába. Az információ végül az agy limbikus rendszerébe jut, mely szabályozza az emlékezést, az érzelmeket, és közvetlen kapcsolatban van a hypothalamus-szal, mely a hormontermelést kontrollálja és így befolyásolja az étvágyat, az idegállapotot, a stressz szintet és a koncentráló képességet.
Szaglásunk közvetlen kapcsolatban áll ízérzékelésünkkel, és nagyban befolyásolja azt. Mivel nyelvünk csak az alap ízeket képes érzékelni (édes, sós, savanyú, keserű, illetve a csípős, bár ez valójában fájdalomjelzés, amit a kapszaicin alkaloida hív elő), szaglásunk az, aminek hatására képesek vagyunk ezernyi íz érzékelésére. Ha például megfázunk és eldugul az orrunk, nem érzünk illatokat és ezért csak az alap ízeket vagyunk képesek érzékelni. E tények ismeretében világossá válik, hogy életünkben milyen fontos szerepet töltenek be az illatok. Az illatok alkalmazása óriási lehetőséget nyújt a marketing és reklámszakma számára a fogyasztók megnyerésére és ösztönzésére. A vállalatok új fegyvert vethetnek be a vásárlókért folytatott harcban.
Illatos légterek
Otthoni felhasználók illetve kisebb légterekkel rendelkező vállalatok megvásárolhatják a legkisebb teljesítményű légtér illatosító készülékünket. Az AirQ 100-as készülék a ma elérhető legmagasabb szintű légtér illatosítási technológiát használja.
Az AirQ a közelmúltban szabadalmaztatott minőségi belső légtér kezelő technológiája bizonyított sikereket mutat széleskörű kereskedelmi felhasználása során. Az AirQ kifejlesztése során a legfontosabb szempont az volt, hogy egy olyan, lényegesen jobb illatélményt nyújtson, mely hatékonyabb, mint a valaha használt legdrágább illatgyertyák, illatosított olajok, illat spray-k, hálózatra csatlakoztatható illatgépek, vagy bármely kanócos illatolaj. Az AirQ igény szerint beállítható. Az egyetlen olyan készülék, mely a beállításoknak köszönhetően alkalmazkodik a beltéri helyiség méreteihez és a szükséges illatanyag mennyisége is szabályozható. Az AirQ az első teljesen automatikusan működő légtér illatosító, mely használója számára lehetővé teszi, hogy a készüléket úgy állítsa be, hogy az megadott idő (órák) után automatikusan kikapcsol és bekapcsol. Az AirQ az egyetlen, teljes mértékben környezetbarát légfrissítő. Működése során nem használ hőt és nem bocsát ki sem szénhidrogént, mint a gyertyák, sem más, egészségre káros kémiai anyagokat, mint a legtöbb illat spray, kanócos illatolaj vagy hálózatba csatlakoztatható illatosító készülék.
Ha egy lakásban nincs is kifejezetten probléma a kellemetlen szagok miatt, előfordulhat, hogy a lakók egyszerűen csak szeretnék, hogy a szobákban és a helyiségekben kellemes illat legyen, mely különleges hangulatot és légkört kölcsönöz a térnek. Olyat, amely harmóniát teremt és összhangban van az otthon kiegészítőivel, dekorációival. A vendégek fogadása gyakran tökéletes alkalom arra, hogy az emberek légtér illatosítást használjanak, mellyel felerősíthetik az esemény hangulatát. Az AirQ rendelkezik egy nagyon kényelmes funkcióval, melynek segítségével beállítható a készüléken, hogy mikor kezdjen el üzemelni és hány óra után kapcsoljon ki. Így az AirQ a megadott ideig illatosítja a légteret, majd magától leáll.
Szezonális illatosítás
Első osztályú, a parfümökkel vetekedő kifinomultságú illataink segítségével könnyen tavaszi hangulat varázsolható egy lakásba a „Lótuszvirág” vagy a „Jázmin” illattal. Az ünnepek közeledtével a fahéjas fűszerezésű „Forralt almabor” és a jellegzetes „Gyömbéres gyümölcskenyér” illata teremt karácsonyi hangulatot.
Aromaterápia
Köztudott, hogy az illatok hatással vannak az emberi érzelmekre és a viselkedésre. A különböző illatok, valamint a virágok és gyógynövények illóolajainak az egészség és a jó közérzet elősegítése céljából történő alkalmazása aromaterápiaként ismert. Otthon is alkalmazhatók olyan illatok, melyek csökkentik a stresszt és a depressziót, elősegítik a relaxációt vagy éppen fokozzák az éberséget és a hangulatot.
Kellemetlen szagok semlegesítése
Az AirQ kellemetlen szagsemlegesítő funkciója lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a légtérben megjelenő kellemetlen szagokat kezelje és semlegesítse, és mindemellett egy kellemes illattal helyettesítse. Ez az általános cél, amiért illatosító termékek készülnek. Az AirQ tulajdonképpen az összes háztartásban előforduló kellemetlen szagot kezeli és semlegesíti, legyen szó doh, háziállat, dohányfüst, háztartási szemét szagáról. A Szezonális és a Gourmand illataink kivételével minden illatunk alkalmas szagsemlegesítésre.
A légterek illatosításához különböző teljesítményű készülékeket alkalmazhatunk. Az elektromos légtérkezelő berendezések az úgynevezett illatpatronból kompresszor segítségével juttatják a levegőbe az illatanyagot, de erről a következő cikkünkben írunk részletesen.
Prolitec készülékeinket és illatpatronjainkat az alábbi képre kattintva tekintheti meg!
Minél több érzékszervet vonunk be egy márka kommunikációjába, annál erősebb kötődés alakul ki az ügyfelekben. Az érzékelhető ingerek közül az illat idézi fel leginkább az emlékeket, mivel szaglásunk igen erősen kötődik a memóriánkhoz. Az illatok asszociációkat váltanak ki és tudat alatt is kötődést teremtenek, így kiválóan alkalmasak kommunikációs célú felhasználásra és márka azonosításra. Emellett az illatokkal különböző reakciókat is elérhetünk, például beindítható az éhség érzet illetve kiváltható akár az energetikus, akár a nyugodt állapot. Egy kellemes illat képes azonnal jó benyomást kelteni és ezzel barátságossá tenni egy helyiséget. Oldja a stresszt és javítja az ügyfelek, vásárlók elégedettségét, emellett az illatok kiválóan harmonizálnak színekkel, formákkal és egyedülálló módon keltik életre a teret.
Forrás: Aromamedia.HU